gammalt gnabb

Jag längtar men vet inte efter vad

Jag vill något men vet inte vad

Jag vet allt om framtiden samtidigt som jag inte vet något

Jag lider av en ovetande längtan.

 

I samma ögonblick förändras min längtan men jag vet inte varför

min längtan blir mer intensiv men jag vet inte varför

Mina förväntningar höjs och

Jag lider av en förväntansfull längtan

 

Plötsligt inser jag att jag finns mitt i allt detta

men att också du finns

att någon kan hjälpa mig att finna svar

att någon kanske kan besvara min längtan

 

Men jag blir rädd

rädslan har alltid funnits där inom mig

Jag är rädd för att du finns och för att du vill och vet

Jag är rädd för mig själv

 

Till slut bestämmer jag mig

Jag bestämmer mig för att inte vara rädd

Jag bestämmer mig för att finna svar

jag bestämmer mig för att besvara min längtan

 

Och jag älskar

Alla mina tidigare känslor förvandlas

De förvandlas till andra färger

Jag blir älskad

 

vilket gör mina känslor färgglada

men plötsligt infinner sig en saknad

en okänd färg jag inte känner till

mitt inre tar emot

 

och jag är rädd igen

Rädd för att förlora det vi har, dig och mig

du och jag

Jag är rädd för mig själv igen

 

och jag kommer till insikt med att jag fortfarande är lika ovetande

att jag fortfarande inte vet vad

att jag fortfarande inte vet varför

att jag fortfarande är rädd

 

Men jag vet att du är jag och jag är du

och att mitt inre inte längre är genomskinlig grå

utan färgglatt som en blomsteräng

 

Och jag känner mig levande

jag känner att det är så det kommer förbli

med eller utan dig spelar ingen roll

min längtan är besvarad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0