remaining: 1h, 45 min.

Laddar hem film. Det går segt så under tiden tänker jag att jag ska utnyttja min fantastiska förmåga och skriva ihop en liten klok text.

 

”Leva i nuet” är klyschan ja tänkte slå bot på i kväll. Jag skulle vilja formulera det att den dagen jag lever i nuet är jag död. Det går inte. Så valde emellertid inte min rekorderliga rektor att formulera det för åtta veckor sedan då jag gick ut ettan.

 

”Lev i nuet”, malde hon på med sin monotona röst. ”Ta varje dag som den kommer och passa på och njut”. Det spelar ingen roll huruvida hon menar det eller om hon bara säger det för att hon måste, för att hon är rektor - hon har fel!

 

Man lever inte i nuet. Man lever i gårdagen och morgondagen. Nuet är gårdagen och morgondagen. Det man gjorde igår har lett fram till det man gör nu. Och det man gör nu kommer i morgon att bli gårdagen.

 

äeh de ble för flummit, ja orkar inte. ja börja lössna på låten nedan å upptäckte att de ja försöker förespråka inte stämmer. Ison å fille har rätt, men rektorn har fel. Jag har me rätt.

 

Idag lärde ja mej förövrigt att kvinnor också har förhud och ollon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0