Hypokondri

 

barnen är ute och leker. jag känner mig trött och håglös.

”Blodbrist är en vanlig orsak till trötthet. Blodbrist på grund brist på järn ses ofta hos menstruerande kvinnor. Menstruationen gör att man varje månad förlorar blod och därmed järn, varför behovet av järn i kosten ökar. Andra orsaker till järnbrist är graviditet, järnfattig kost, tarmssjukdomar som ger ett generellt nedsatt näringsupptag i tarmen, till exempel glutenintolerans (celiaki) eller Crohns sjukdom. Järnbrist utan någon förklaring ska alltid undersökas av läkare, eftersom orsaken kan vara små sår i tarmen på grund av polyper eller cancer. Blodbristen kan också bero på brist på folsyra eller vitamin B12.”  källa: http://www.netdoktor.se/astma-allergi/?_PageId=822

 

Nu ska jag lära känna min penis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0