Jens

"Att längta efter framtiden är att fly nuet."

Jiddu Krishnamurti

(OKEJ, jag erkänner, när jag skrivit klart inlägget googlade jag på kända NUET citat å fann dessa, jag har inte den blekaste aning om vem Jiddu krisfkkdsa är. LIVE WITH IT).




Livet
.
Har ingen reflektion.
Jag har la filat lite på min image den senaste tiden. Det är viktigt det där, nämligen. I TONåren iallafall.
"Hur vågade du, egentligen?"
"Jaa, som du ser så är det ju inte så jävla vågigt - snarare klippt!"
Eller vafan.
Jag är en jävligt grym människa bara, lite bättre än alla andra - aah i allmänhet helt enkelt.
Kärleken.
Har en jävla massa reflektioner.
Orkar inte, för dem finns där hela tiden. Det räcker nog så faktiskt.
framtiden.
Det finns en sådan. Och jag lever nog lite för mycket för den, framtiden alltså. "En dag - då kommer de bli bra".

NUET:
är emellertid allt detta samtidigt. Det är i Livet Nuet finns. Jag. I Nuet finns Kärleken. Kanske inte så framträdande, men ändå, närvarande. Och det är för Framtiden Nuet finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0