Vem sa rädda världen ikväll då?

Auktoritet - ett ord man fick lära sig i Hedvigs A-Ö. Jag har emellertid aldrig gillat det programmet så jag har lärt mig det å andra vägnar. Men just auktoritet är något man har när man säljer jordgubbar ute på edvinssons jordgubbsodling i Truve.
Jag brukar vanligtvis älska auktoriteten. Känslan av att bestämma över andra som frivilligt kommit dit. Att VETA något som inte dem vet. Att vara i överläge. Ha auktoritet.
Men fan, jag är 16 år, trotsig, bitter å jävlig. Så idag tröttnade jag på auktoriteten. Orkade inte vara trevlig. Var förbannad på alla dumma kärringar som inte fattar orden. "Plocka var fan i vill, men de finns mest gubbar här närmast vangen!" (Nej, jag var inte otrevlig).

Människor. Det är nog egentligen det det handlar om. Människor är jävliga i allmänhet. Jag tror det är lite det vi går ut på. Annars funkar vi ju inte. Kommunikationen blir onödig och utan kommunikation blir allt bajs.
Bra avslutning. HEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0