takaka

Den berusade kroppen är det vackraste jag vet. Hur man blir mer mänsklig och mekanisk samtidigt. Mjukare men samtidigt avdomnad. Smärtan försvinner och ersätts av intighet, sen kommer den tillbaka med dubbel styrka, den det är inte så mycket för att den har blivit starkare, utan för att man vant sej av med den under några få timmar. Den berusade kroppen är vacker, därför att den är så befriande omedveten om sej själv. I berusningen blir kroppen och psyket ett, det finns ingen barriär, inget som skaver, inget som kliar.


Så inihelvetes vackra ord och det kunde varit jag som skrev dem, men det var det inte, Det var Amanda Svensson. Grym tjej. Jag la precis till henne i min lista med personer jag ser upp till, tillsammans med Tomas Tranströmmer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0