lymf

fml.

jag ligger vaken. väntar på att sömnen ska komma. men det enda som kommer är var ur mitt öra och smärta.

förbannade smärta. i hela kroppen.

jag kommer vakna med feber i morgon. kanske halsfluss. kanske körtelfeber. därför vill jag inte sova för jag vet att det kommer vara jobbigt. jag pillar hellre i mitt varande hål i örat. låter det komma. ur hålet, alltså - varet. ju mer jag pillar desto mer kommer det.

jag skakar. skakar av trötthet. skakar av smärta. skakar av ett litet jag som inte finns just nu, som är obetydligt, som ingen ser. men vaken kommer jag vara så länge jag lever och då kommer jag och smärtan finnans där.

det kan inget örhänge i något hål göra något åt, ingen metafor klockan 10 över 1 på natten är någonsin tillräcklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0