det vill jag idag.

idag vill jag känna mig fri. det är en såndär: "första vårdagen som egentligen är jättekall men som uppskattas av alla bleka svenskar (jag) ändå."
Jag vill ha körkort och köra iväg i cabben med en pojkvän som är perfekt på alla sätt och köra till ett hemligt ställe vid ett vatten. Sedan vill jag sitta där och röka ett äckligt paket cigg och prata om ovettiga saker och utforsta stället. Jag vill upptäcka att det lite längre in, i skogen, finns en koja med täcken och allt. Sedan vill jag somna där och vakna upp i en dröm och i den drömmen skriver jag tråkiga uppsatser och pluggar matte. I den drömmen är jag fast i en ungdom som gör mig ledsen, i den drömmen finns bara friheten i en framtida dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0