minns du ismael

 

jag cyklar i en ljus vår och nordanvind. lyssnar på hög musik för att jag kan det. house. stannar på ett ställe. motvind.

 

stannar på ett annat ställe. lägger mig ner i det kalla gräset. tänker att jag är ett delirium. att man kan leva i en stund som kommer att försvinna. jag kanske är i fullständig harmoni. men jag tänker på ytliga filmer och annat skräp. i mitt delirium. en eftermiddag i tystnad. känner att jag vill rulla runt i en nedförsbacke med ett viktigt mål som destination.

ett totalt lugn i buskarna som jag inte vet vad det finns där. jag känner ett hjärta som dunkar i en annan takt. tungt. det dunkar av en längtan.

 

allt annat fortsätter fast det står stilla.

 

fåglar kan flyga från träd till träd men en myra kan bara klättra på gräs.

 

jag är ett annat jag i den här luften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0