Samtidigt


Flaggan som, kanske tappert, vajar i vinden. Samtidigt.

Varför man måste dra härifrån
För att det är cruising i stan
för att folk festar på en parkering
för att killar i målbrottet skriker hejarramsor i ett lila sken
för att rådhuset för länge sen slutat skimra
för att någon har vandaliserat äldreboendets bänkar.

Varför händerna är stela
För att duvorna rastlös går omkring på marken


Varför hjärtat dunkar så hårt
För att jag måste fly!!! För att jag dricker alkohol tills jag blir odräglig och flyger. För att cigaretterna spränger mina lungor.

Varför rösten inte hörs
För att hjärnan efter ett tag, slutar fungera. För att lägenheter svämmar över i färg och fest. För att jag söker efter en varm famn.

Varför ingen märker något
För att flaggan fortsätter. Vaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0