att komma ihåg

- ja här har det inte hänt så mycket. Grannen har blivit pensionär och skaffat båt. Rikard fick åka akut till Falköping.
- ja du får väl ta det lugnt helt enkelt. Ät nu smörgåstårta
- ja, jag förstår dig det är ju ett helt annat tempo i Stockholm. Där börjar dom ju jobbet klockan nio. Dom tycker vi är konstiga som är där klockan sex ibland, men vi tycker det är väldigt konstigt att börja klockan nio.
- hur är det med hon där borta då - i det gula huset?
- jaha Josefin, ja henne har jag inte pratat med sen högstadiet.
- nä jag såg att hon var hemma bara och byggde på altanen.
- jaha.
- och Susanne och dom ska åka till Thailand, men först ska dom till Kanarieöarna. Hur ska du göra sen då? När utbildningen är klar? Har du lägenhet i sommar? Har du jobb? Har du ett sparkapital?
- nä jag försöker att inte tänka på det. Jag har börjat med mindfullness. Det ska få mig att bli bättre på att vara i nuet och få mer distans till mina tankar och inte känna att jag är i dom hela tiden (för det är det som stressar mig och får pulsen att gå upp, också meningslösa samtal hör dit.)
- jag har skaffat en blodmätare ska vi testa på dig.
- jaha okej.
- oj du har nästan nittio i puls, det ska man ju inte ha när man bara sitter och vilar.
- nä det är ju för att jag är stressad (blev stressad så fort jag satte mig i bilen med er. Pulsen sköt i höjden. Extremt stresspåslag, precis som när mamma tjatar på att jag ska åka till dig)
- vad hade du för balklänning?
(det hade du vetat om du var där) - ja, jag hade väl en cerise typ, men nä jag hade ingen ångest över det. Nu vill jag åka hem, jag känner mig trött.
- ja du ser trött ut nu får du vila upp dig. Det är ju synd att du ska bli dålig när andra ser dig. Det är ju väldigt jobbigt för dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0